Jak wypozycjonować sklep internetowy?

0
129

Zaraz na początku należy wspomnieć, że nie ma pojedynczej, wszechstronnej taktyki, która zapewniłaby porządne pozycjonowanie każdego rodzaju sklepu. Pewne sklepy są proste, inne rozbudowane, w pewnych kupimy buty, w kolejnych maszyny budowlane itd. – każdy z nich dobrze jest wobec tego promować nieco inaczej.
Przytoczyć można, mimo tego, pewne sprawdzone sposoby, które sprawdzają się w większości sklepów i które powinno się używać jako bazę. Standardowe techniki, a także obserwowanie danych i nieco rozumu mogą zagwarantować nam szczęście w postaci wysokich pozycji w Google oraz przyrostu sprzedaży w biznesie.
Kampania AdWords

Dobrym miejscem początkowym, nie tylko dla sklepu, ale każdej witryny internetowej, jest kampania linków sponsorowanych. Posiada ona tę podstawową zaletę, że rezultaty promocji obserwowalne są natychmiast. Wystarczy w związku z tym, że zapłacimy wyszukiwarce za wybrane hasła, a obszerna grupa użytkowników zauważy link do opłaconej strony. AdWords jest niestety drogie, z tego powodu raczej nie używa się linków płatnych jako strategii stałej. Działa za to rewelacyjnie jako pole testowe dla fraz kluczowych. Korzystając z tworzonych w sieci narzędzi możemy szybko sprawdzić, które frazy ciągną za sobą dużą liczbę odwiedzin, a przede wszystkim – najwyższą sprzedaż produktów.
Najpierw strony produktów

klawisz enter wyróżniony na klawiaturze komputeraSklep internetowy jest w większości wypadków bardzo złożoną witryną – ma adekwatne kategorie, które składają się z kolejnych podkategorii, a w nich (lub nawet głębiej) znajdują się strony poszczególnych towarów. Większość pozycjonerów wskazuje, aby to właśnie na tych najgłębszych stronach skupić się najbardziej, szczególnie na starcie kampanii promocyjnej w wynikach wyszukiwania. Wpisane w okno wyszukiwarki zapytanie, które zawiera nazwę konkretnego towaru (nazwę marki, serii, czy też dane techniczne i nazwę obszaru), jest bez wątpienia rzadziej wpisywanym przez poszukujących hasłem, niż nazwa zbiorowej kategorii. Na przykład: „asus a53 4×2,1gh warszawa” będzie mniej powszechną frazą niż „laptopy” lub „acer gdansk”. Ta niższa popularność owocuje jednak znacznie łatwiejszym, a wobec tego i niedrogim promowaniem w wyszukiwarkach. Poza tym, precyzyjne frazy dają zazwyczaj wyższą konwersję wśród internautów, tzn. większy odsetek osób, które zobaczyły dany sklep internetowy i postanowiły skorzystać z oferty. Dopiero po pozycjonowaniu witryn produktów, warto przystąpić do pozycjonowania całościowego kategorii a w następnej kolejności całej strony. Przeciwna sekwencja może nie być zbyt opłacalna.
Tworzenie zaplecza

Jednym z głównych wymogów efektywnego reklamowania w wyszukiwarkach jest adekwatne zaplecze SEO ( sporo informacji na ten temat podaje niniejszy kurs pozycjonowania stron). Zaplecze oznacza wszystkie witryny, którymi dysponuje specjalista SEO, i z których da się konstruować linki do promowanej strony. Istnieją jednak różne rodzaje zaplecza SEO, a Google nie ocenia wszystkich jednakowo. Porządnym zapleczem są serwisy merytorycznie związane z witryną, którą staramy się zareklamować, a także witryny, które posiadają już swoją historię i leżą online od kilku lat.
Solidne zaplecze dla sklepu internetowego to też katalogi sklepów. Nie jest to, co prawda treściowo perfekcyjna taktyka, może być jednak owocna, jeżeli uda nam się wpisać stronę do setek lub tysięcy godnych uwagi (tj. komercyjnych i moderowanych) katalogów. Szczególnie tych płatnych. Hurtowe katalogowanie jest przystępne dzięki tzw. multikodom – które umożliwiają skumulowaną zapłatę za dopisanie do sporej liczby katalogów.
Promować na własną rękę czy wybrać pozycjonera?

Jeśli rozporządzamy sporą ilością wolnego czasu, możemy przeznaczyć naszą energię na sprawdzanie słów w kampanii linków płatnych czy kreowanie owocnego zaplecza. Trzeba tu jednak zauważyć. że pozycjonowanie zawsze wyprzedzać musi porządna analiza i przebudowa kodu strony – a to wymaga dodatkowego czasu i wiedzy.
Czas i wiedzę, a zazwyczaj również adekwatne zaplecze posiadają natomiast specjaliści od SEO, którym można zapłacić za pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to wprawdzie droższe rozwiązanie, jednak znacząco łatwiejsze i pewniejsze. Dobrze jest jedynie pamiętać, aby przejrzeć starannie dorobek naszego przyszłego zleceniobiorcy i sprawdzić jaką ilość sklepów www wypromował, i z jaką efektywnością.